Advokátní kancelář Pokorný, Wagner & partneři, s.r.o.

TV Prima se bála Čtvrtníčkova Orbitu a spot dostal titulky - Strategie

TV/Reklama: Nová reklama na žvýkačky Orbit, která je součástí kampaně Orbit po každém jídle, měla potíže při svém uvedení na Primě. V reklamě, která vznikla v agentuře MARK/BBDO a režíroval ji Petr Čtvrtníček, vystupuje pes a jeho páníček.
Ten vyklopí do misky psí žrádlo a následně ho sní. Poté si vloží do úst žvýkačky Orbit a spokojeně si čte u krbu. Jeho pes zatím trucuje. Televize tento spot odmítala vysílat. Podle mluvčího Primy Ladislava Pavlíka by dospělý divák nadsázku ve spotu pochopil, problém je podle něj ale u diváka dětského: „Toho by mohla reklama navést k tomu, aby z experimentálních důvodů snědl obsah psí konzervy. Takové jednání by proto mohlo ohrozit spotřebitele i jeho zdraví.“ Kampaň přitom běží i v jiných tuzemských či zahraničních televizích a nikde na ni nebyly stížnosti. To, že neodporuje ani etickému kodexu reklamy, potvrdil pro Strategii i prezident Rady pro reklamu Radek Pokorný: „Na první pohled v tom žádný problém nevidím. Na druhou stranu, televize je ten, kdo za to nese zodpovědnost. Možná to Prima odmítala uvést bez vysvětlivek spíše z hlediska nějakých svých vnitřních předpisů než z obav z Rady pro reklamu.“ Reklamní spoty na „Orbitky“ se nakonec na Primě objevují, ale agentura ji na žádost televize před tím musela opatřit vysvětlujícím titulkem.(pro)

Foto popis| „Toto je pouze reklama, prosíme nejezte domácím mazlíčkům jejich konzervy“, tak zní vysvětlivka na obrazovce Primy.