Advokátní kancelář Pokorný, Wagner & partneři, s.r.o.

Reklama s papežem a prezidentem - Prima TV

Jiří CHUM, moderátor -------------------- Rada pro reklamu řeší ode dneška další oříšek. Kontroverzní reklamu s papežem Benediktem XVI. a americkým prezidentem Barackem Obamou. Ti u nás na billboardech společně doporučují čaj thajské značky. Podle expertů ale zadavatel porušil zákon o reklamě, když fotografie prezidenta a papeže do reklamy použil. Za to teď pražské soukromé firmě hrozí vysoká pokuta. Jakub KLINGOR, redaktor Daniel JANOCH, redaktor redaktor -------------------- Název čaje v překladu znamená Delikátní. Benedikt XVI., stejně jako Barack Obama, mu podle reklamy nedokážou odolat. redaktor /citace z billboardu/ -------------------- "Já jedině delikátní. Já taky, jedině delikátní." Jakub KLINGOR, redaktor Daniel JANOCH, redaktor redaktor -------------------- Jenže je tu podstatný háček. Na americké ambasádě, stejně jako na Biskupské konferenci, o svolení s užitím fotek nikdo nic neví. Irena SARGÁNKOVÁ, mluvčí České biskupské konference -------------------- Nevím o ničem, o čem hovoříte. Takže k tomu vám nemohu nic říct. Helena STEHLÍKOVÁ, mluvčí americké ambasády -------------------- Ambasáda tento podnět zatím neřešila. Učiní tak ve chvíli, kdy uvidí, že k tomu je nějaký pádný důvod. Jakub KLINGOR, redaktor Daniel JANOCH, redaktor redaktor -------------------- Rada pro reklamu zdaleka tak smířlivá není. S reklamní agenturou zahájí řízení. Radek POKORNÝ, prezident Rady pro reklamu -------------------- Tím porušují jak etický kodex Rady pro reklamu, tak platnou právní úpravu. Jakub KLINGOR, redaktor Daniel JANOCH, redaktor redaktor -------------------- Snažili jsme se sehnat vyjádření firmy, která výrobce čaje zastupuje. Jenže marně. zástupce výrobce čajů -------------------- Jestli se chcete o tomhle tom bavit, zavolejte mi, prosím, zítra. Jakub KLINGOR, redaktor Daniel JANOCH, redaktor redaktor -------------------- To říkal zástupce firmy v neděli. Včera ani dnes ale nikdo telefon nebral. Zneužití známých osob v reklamě není nějak výjimečné. Zdaleka ne vždy se ale vyplatí. Například za tuto fotografii vysoudil režisér Woody Alain od oděvní společnosti v přepočtu 99 milionů korun. O poznání méně dostala Kateřina Neumannová. Nad firmou vyrábějící plastová okna vysoudila 450 tisíc. Radek POKORNÝ, prezident Rady pro reklamu -------------------- Pokud by pan Obama nebo papež se chtěli bránit, tak by mohli žalovat náhradu škody. Jakub KLINGOR, redaktor Daniel JANOCH, redaktor redaktor -------------------- Obama, stejně jako papež, ale zřejmě náhradu žádat nebudou. Nechtěl ji kdysi ani Karel Schwarzenberg, který se objevil na billboardech s reklamou na energetický nápoj. redaktorka /citace: Zuzana OPLETALOVÁ, mluvčí ministerstva zahraničí, zdroj: novinky.cz/