Advokátní kancelář Pokorný, Wagner & partneři, s.r.o.

Rada pro reklamu proti billboardu s Mirkem Topolánkem - Právo

Nedávno se v České republice objevila na billboardech reklama autopůjčovny Sixt, ve které je využita tvář expremiéra Mirka Topolánka. Arbitrážní komise Rady pro reklamu konstatovala, že předmětná reklama je v rozporu se dvěma ustanoveními Etického kodexu vydaného Radou pro reklamu, a je tudíž neetická. Zadavatel musí tuto aktivitu ukončit Od Sixtu měl Topolánek půjčen jeep na dovolené v Toskánsku. Komise Rady pro reklamu vyzvala v úterý zadavatele a šiřitele reklamy, aby tuto aktivitu neprodleně ukončili. Jedná se o porušení článku, podle kterého „reklama nesmí zobrazovat žádné žijící osoby a ani na žádné žijící osoby nijak odkazovat v případě, že s tím tyto osoby předem výslovně nesouhlasí“. Reklama dále nesmí ke svému působení využívat nositele veřejné autority (například politiky, představitele odborných medicínských a jiných společností), i kdyby oni sami se svým úplatným či bezúplatným působením v reklamě souhlasili, sdělil Právu prezident Rady pro reklamu Radek Pokorný