Pokorný, Wagner & Partners, s.r.o., Attorneys-at-Law

Nový zákon by měl potlačit klamavou reklamu - Prima TV

Petr TICHÝ, moderátor
--------------------
Každý z nás se už zřejmě setkal s klamavou nebo agresivní reklamou. Ty by ale mohly ještě letos skončit. Tvrdí to alespoň ministerstvo průmyslu. Ministr předložil do vlády novelu zákona o ochraně spotřebitele, která takové praktiky zakazuje. Kabinet ale jeho návrh odložil kvůli tomu, že byl špatně zpracovaný.

Stanislava RAUPACHOVÁ, redaktorka
--------------------
Možná si to ještě pamatujete z toho svého supermarketu. Přísliby obrovských slev způsobily kolaps dopravy v mnoha městech. Pak ale zákazníci zjistili, že některé údajně zlevněné výrobky vůbec nejsou na skladě.

osoba
--------------------
Lidi se skrz to poprali.

osoba
--------------------
Narážejí jeden do druhého, nadávají si.

osoba
--------------------
Jsem si koupila za devatenáct devadesát aviváž a nakonec mi napočítali třicet čtyři devadesát.

Stanislava RAUPACHOVÁ, redaktorka
--------------------
Právě takovýmto praktikám některých obchodníků má novela zákona o ochraně spotřebitele zabránit. Zakázáno bude například nepravdivě uvádět, že výrobek je k mání jen po určitou dobu.

Klára PŘIKRYLOVÁ, Sdružení obrany spotřebitelů ČR
--------------------
Podmínky, kdy obchodník zneužívá kodexu chování, zneužívá například nějaké známky důvěry nebo nepřiměřeným způsobem spotřebitele obtěžuje.

Radek POKORNÝ, prezident Rady pro reklamu
--------------------
Žádný zákon ničemu nezabrání, ale umožňuje to potlačovat.

Stanislava RAUPACHOVÁ, redaktorka
--------------------
Projednávání zákona se ale odkládá kvůli jeho špatnému zpracování.

Martin ŘÍMAN, ministr průmyslu a obchodu /ODS/
--------------------
Ustanovení jsou velmi vágní, obsahují slova jako může, mohlo by.

Stanislava RAUPACHOVÁ, redaktorka
--------------------
I přes zdržení chce ministerstvo průmyslu usilovat o to, aby novela zákona o ochraně spotřebitele začala platit od prvního prosince letošního roku.