Pokorný, Wagner & Partners, s.r.o., Attorneys-at-Law

Autopůjčovna staví kampaň na Topolánkově aféře - MF Dnes

Praha - Na dnes už proslulých fotografiích z Toskánska se šéf ODS Mirek Topolánek točí kolem jeepu, který mu na dovolenou pronajala autopůjčovna Sixt. Špionské snímky, které rozpoutaly skandál kolem politiků a lobbistů, dodal médiím bývalý ředitel rozvědky Karel Randák. Autopůjčovna se nyní rozhodla, že využije pozornosti, jaké se toskánské aféře dostalo vmédiích, v reklamě. Firma si dá Topolánka na billboardy se sloganem Sixt má auto pro každého. „Jsme apolitičtí, chceme zdůraznit, že je pro nás zákazník opravdu každý,“ řekl generální ředitel Sixtu František Pačes. Inspiraci prý čerpal u kolegů v cizině, kde se podobně úderných kampaní nebojí. Podle české Rady pro reklamu však kampaň překračuje hranici etiky, což znamená, že ji zřejmě zastaví. „Tento typ reklamní kampaně, kdy je využita autorita, je porušením etického kodexu. S největší pravděpodobností budeme požadovat její stažení,“ řekl prezident rady Radek Pokorný. V Německu se reklamní hvězdou stala stejným způsobem například ministryně zdravotnictví Ulla Schmidtová, které na prázdninách ve Španělsku ukradli služební auto a nezbylo jí nic jiného než si půjčit náhradní. „Slibuji. Příště si pronajmu auto u Sixtu,“ prohlašuje na jedné reklamě ministryně. Billboardy s Mirkem Topolánkem se v Česku objeví do konce týdne, firma zabojuje o zákazníky i reklamou v tisku. „Tato kampaň se bude spouštět v pátek, kdy by mělo viset asi sto billboardů tohoto ražení,“ upřesnil Pačes. Na aktuální společenské dění prý hodlá reagovat i v budoucnu.